søndag 24. april 2016

En snurr her og en snurr der

I teknikkartikkelen i februarnummeret av Ett trykk hadde vi fokus på bruk av dies. Jeg har laget et kort som på mange vis er ganske ulikt meg, men som på andre måter er veldig typisk meg. 
ET0116 teknikk front skråttBasen min er laget med en die fra XXL Square Frames Frilly #10-settet til GoKreate, stanset ut i et mønsterark fra Pion Design. Alle arkene jeg har brukt på kortet er faktisk fra Minnenas Ateljé-kolleksjonen til Pion: Ros & Rosenhav 6x6", Små blad & Rosa ornament 6x6", Rosa fjäril & bokstaver 6x6", Rosenhav, Rose og Rosa ornament har jeg brukt. I tillegg har jeg brukt Bazzill Natural for at det hele skal henge sammen, selv om den ikke vises. De fleste av blomstene er laget av mønsterarkene med to dies fra Marianne Design, og jeg har fuktet arkene før jeg krøllet sammen rosene, da er det nemlig mye lettere å forme dem. Teksten fra North Star Design er stemplet med Memento Espresso Truffle på et panel jeg har stanset ut med en die fra Cheery Lynn (French Pastry). For å bryte opp litt har jeg laget to vertikale paneler der jeg har revet kantene for å få dem litt ujevne. På undersiden har jeg gjemt et elastisk bånd fra Tim Holtz. ET0116 teknikk inniPå den ene innsiden har jeg et vennskapsstempel fra North Star Design, og her har jeg brukt enda en die. Snurreblomstsettet til Marianne Design har nemlig også et par dies med roseblader, som jeg har stanset ut i bigshoten og så tørrembosset.
ET0116teknikk innside detaljPå den andre innsiden syns tørrembossingen på bladene litt bedre. Her ser man også de søte små sommerfuglene fra Wycinanka. De er knøttsmå, men det er likevel plass til et par bittesmå perler fra Kort & Godt på hver sommerfugl.
ET0116 teknikk baksideBaksiden. Enda en tekst fra den lille Div sitater-platen på panel stanset ut med French Pastry-dieen til Marianne Design. Her har jeg også brukt en annen die fra Marianne Design som jeg har lagt under blomstene mine. Den store hvite blomsten hadde opprinnelig røde knopper i midten, de har jeg erstattet med cremefargede pyntebær fra Kort & Godt, som passer kortet uendelig mye bedre (det er det samme jeg har gjort med de store blomstene på forsiden av kortet). Den store perlen i midten av snurreblomsten kommer fra Melissa Frances.

Ingen kommentarer: