onsdag 27. mai 2015

Bøljan blå fotoshoot

I fjor sommer var jeg hundepasser for ti hunder i et par uker for en av tantene mine. Hun bor i Sverige, og dit hadde jeg ikke med meg all verden av scrappesaker. Det tok ikke mange dagene før jeg hadde scrappeabstinenser, men jeg hadde med meg en bærbar PC, og siden jeg lenge hadde hatt planer om å begynne med Project Life åpnet jeg Photoshop på PCen min og lagde mine egne PL-kort. Kortene ble lansert for salg hos North Star Design på Stempelscrapmessa i september i fjor, men det er først nå jeg virkelig har fått ut fingrene og fått laget noe med kortene mine. Ikke bare det, men jeg startet faktisk med en dobbel PL-side. Her stuper vi ut i den dype enden av bassenget og håper at vi klarer å svømme.

Jeg har brukt to forskjellige lommedesign til den doble siden min. Venstresiden er Design 4, mens høyresiden er Design 3. For meg er det lett å huske på at Design 3 har tre lommer, mens Design 4 har fire lommer. Det er mulig det bare er tilfeldig, men for ordens skyld har Design 1 kun én stor lomme og Design 2 har to lommer. Jeg liker sidene mine enkle, og som på LOene mine vil jeg at bildene og historien skal være i fokus, så jeg har ikke stæsjet så veldig mye.


Venstresiden min består av to bilder (det ene delt i to for å få plass i to lommer) og et av PL-kortene mine. Jeg syns 6x4”-bildet av niesene mine er så herlig, for mens de to eldste smiler til kameraet ligger den yngste med bena i været! For litt variasjon printet jeg ut det ene bildet i svart/hvitt.

Detturkise solstrålekortet fra dette arket har jeg stæsjet opp ved å lime en turkis enamel dot midt i strålekjernen, og jeg har plassert et lite korkkamera fra Studio Calico rundt. Til slutt limte jeg på en slags tittel, skrevet ut i samme farge som jeg har på selve fillerkortet. Fonten jeg har brukt er den samme som i tittelfeltet på tekstkortet på neste side. Ved å bruke samme font istedenfor å mixe og matche får man et roligere uttrykk og mer helhetlige sider.

Høyresiden. Også veldig enkel med bilder og journalingkortet fra dette arket i fokus. Også her har jeg tatt ett bilde i svart/hvitt, mens de andre er i farger.

Jeg må innrømme at det var veldig uvant å skjære istykker bilder, men jeg klipper jo fra hverandre stemplene mine fra tid til annen, og de gråter ikke, så jeg kommer helt sikkert til å lage flere PL-sider!



Ingen kommentarer: