fredag 3. oktober 2014

Arbeidsnisse



Nisse ved skrivebord front skråttDet er bare å innse det. Vi er i oktober, det er høst, og julen kommer fryktelig fort! Jeg har laget et meget enkelt julekort med et av de nye julemotivene fra North Star Stamps.
Nisse ved skrivebord front rettKortet måler 5x7" og er sånn sett ganske stort. Som base har jeg brukt Rustic White kartong fra Papertrey Ink, men den er dekket helt på fronten av kortet med et ark fra Maja Design (15th of December fra Vintage Frost Basics-serien). De små bitene med mønsterark kommer fra Julen är här-serien, også den fra Maja Design (arkene Dekorera og Den perfekta klappen). Tekststempelet oppe til venstre kommer fra denne platen, som er min desiderte julefavoritt av alle stempelplater, den tas frem hvert år og brukes flittig.
Nisse ved skrivebord motivTeksten jeg har brukt på papirrullen kommer fra denne lille platen, der hvert stempel er akkurat passe stort nok til å passe med word window-punchen fra Stampin' Up, evt. dies som er like store. Motivet "Nisse ved skrivebordet" er nytt av året, og virkelig en fryd å fargelegge. Jeg er ingen nisseperson, men denne nissen er så koselig at til og med jeg falt for den!
Nisse ved skrivebord baksideSiden forsiden av kortet ble veldig enkel, ble baksiden det også. Her er det kun et tekststempel Jan Tore har diktet som jeg har stemplet rett på kartongen. Enkelt og greit.
North Star Stamps - Nisse ved skrivebord CopicsTil slutt en titt på fargene jeg har brukt på motivet mitt. Ikke veldig mange denne gangen, men så er også motivet veldig enkelt å fargelegge, og egner seg like bra til nybegynnere som til mer erfarne fargeleggere.

Håper dette ga deg inspirasjon til å begynne med julekortene hvis du ikke allerede har gjort det. 

Stor klem fra Elin 

Ingen kommentarer: